Klachtenregeling

IMG_1376

MijnVerloskundige Middelburg zet zich zorgvuldig in voor goede zorg rondom de zwangerschap, geboorte en kraamtijd. Alle verloskundigen staan ingeschreven bij het ‘Kwaliteitsregister voor Verloskundigen’ en volgen geregeld scholingen. Toch kan het voorkomen dat je niet tevreden bent over een bepaalde situatie.

Mochten jullie een klacht hebben over de verloskundige hulp van of over bejegening door de verloskundige, dan is het aan te raden eerst met de verloskundige zelf daarover te praten. Als je het lastig vindt om het met de desbetreffende verloskundige te bespreken, kun je het ook voorleggen aan een andere verloskundige uit de praktijk. Ook kun je ons hier per brief over benaderen.

Wij nemen graag de tijd voor een rustig gesprek met jullie.

Als een gesprek onverhoopt niet mogelijk is of als een gesprek het probleem niet oplost, bestaat de mogelijkheid om contact op te nemen met de klachtenfunctionaris van het CBKZ (Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg). Zij (of hij) is onpartijdig, werkt onafhankelijk en helpt je graag verder met ondersteuning en advies. Ook bemiddelt de klachtenfunctionaris bij het vinden van een oplossing. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.

De externe klachtenfunctionaris van het CBKZ is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag (van 09.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.30 uur) via 088 – 0245123. Je kunt ook een mail sturen naar klachtverloskunde@cbkz.nl.

Kijk voor meer informatie op www.klachtverloskunde.nl.